top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מהי עיר חדשה על פי מפוני עמונה


"אֵלּוּ דְבָרִים שֶׁאֵין לָהֶם שִׁעוּר הַפֵּאָה, וְהַבִּכּוּרִים, וְהָרְאָיוֹן, וּגְמִילוּת חֲסָדִים, וְתַלְמוּד תּוֹרָה." (פאה, א,א)

גם לחוצפה של מתנחלי עמונה אין שיעור, ודוגמה נוספת לכך קבלנו בשבוע שעבר. אבל לפני כן תזכורת קצרה: המאחז עמונה הוקם בשלהי שנות ה-90 על אדמות שמתנחלי עפרה בזזו משכניהם תושבי הכפר סלואד, על מנת להרחיב את מוטת כנפיה של ההתנחלות. בינואר 2017 לאחר למעלה משמונה שנים של מריחות, תמרונים, "אי הבנות" ואין ספור התבזויות של המדינה בפני בג"ץ, המאחז פונה, אך בעלי הקרקעות הפלסטינים אינם מורשים לחזור למקום בשל צו צבאי שהכריז על המקום כ"שטח צבאי סגור". מי כן ממשיך להיכנס ולצאת מהמקום מתי שבא לו? הגננת עינת אמיתי למשל לה הקדשנו כאן לא מזמן פוסט.

פינוי 40 משפחות הפולשים מעמונה, היה כזכור תענוג יקר למדי: אזרחי ישראל זכו לשלם מכיסם כרבע מליארד ש"ח, כדי "לפצות" אותם ולהקים להן התנחלות חדשה בשם "עמיחי" שהוקמה מזרחית להתנחלות שילה. לשם כך ביום ה-28.5.2017 פירסם אלוף פקמ"ז צו צבאי שקבע ששטח השיפוט של ההתנחלות עמיחי יעמוד על כ-800 דונם. מדובר באדמות הכפרים ג'לוד ותורמוס-עיא שישראל הכריזה עליהן עוד בשנות ה-80 "אדמות מדינה". בהמשך הצבא הודיע על כוונתו להעביר 1,480 דונם נוספים להתנחלות "עמיחי" על מנת להכשיר את המאחז האולטרה אלים "עדי עד", בו מתגוררות עוד כ-40 משפחות.

לא מפתיע אם כן שמתנחלי עמונה-עמיחי התערו מהר בסביבה הפרועה אליה הם עברו. ועל אף שהצבא העביר להם קרוב ל 2,300 דונם כאמור, הם כבר עם הפנים קדימה: לשם כך הם ערכו בשבוע שעבר עצרת שסיסמתה היתה "לא ניתן לעיר ערבית לקום", אליה הם אף טרחו והזמינו מהצפון הרחוק את פטרון הגזענים המקומיים, רב העיר צפת שמואל אליהו, ואת השכנים מהמאחזים סביב, שביניהם כידוע כמה שודדי אדמות בעלי הישגים מרשימים במיוחד.

עכשיו שמעו קטע: "העיר" שמתנחלי עמונה מתריעים מפני הקמתה, "היא" למעשה עבודות פיתוח חקלאיות שתושבי הכפר תרמוסעיא מבצעים באדמותיהם הפרטיות שנמצאות בשטח B, שעל פי הסכמי אוסלו נמצא תחת שליטה אזרחית פלסטינית. כלומר מתנחלי עמונה-עמיחי ושכניהם תושבי המאחזים סביב, מבקשים עתה להכריח את מדינת ישראל להפר באופן גס ובוטה במיוחד (לא שהיא לא עושה זאת ביום יום גם בלא דרישותיהם, ראו למשל סיפור הרס הבתים בואדי אל חומוס) הסכם בינ"ל עליו היא חתמה עם הרשות הפלסטינית.

ראוי לציין כי השתלטויות של מתנחלים על שטחי הרשות הפלסטינית אינן דבר חדש, ואנו סקרנו את התופעה הזו לראשונה כבר בשנת 2012. למעשה כבר במקומם הקודם מתנחלי עמונה פלשו "בקטנה" (לשטח בן כ-300 דונם) לאדמות תושבי הכפרים סלואד וטייבה שמצויות בשטח B, כך שמבחינתם, עכשיו הם רק משפרים את הישגיהם הקודמים בתחום.

לפוסט על הגננת אמיתי: http://bit.ly/312H0or לכתבה על "פיצוי" מתנחלי עמונה: http://bit.ly/2OsRuvQ לכתבה על העצרת "לא ניתן לעיר ערבית לקום": http://bit.ly/2yr3F1m לכתבה על ההרס בואדי אל חומוס: http://bit.ly/2YFsGF6 הסקירה שלנו מ2012: http://bit.ly/2LMKBDL


bottom of page