top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מי הוא היועץ המשפטי לענייני התיישבות של נפתלי בנט


קראנו ששר הבטחון הזמני נפתלי בנט, שמונה לפני כשבועיים על ידי ראש ממשלת המעבר (x2) החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים בנימין נתניהו, מינה את משה פרוכט למשרת "היועץ המשפטי לענייני התיישבות". אתם שואלים מי זה משה פרוכט? גם אנחנו שאלנו את עצמנו את אותה שאלה. אז בדקנו וגילינו שמר פרוכט עבד כ"חוקר במחלקה המשפטית של פורום קהלת". עוד טיפה גירוד העלה שלפני כן הוא הועסק כ"פקח הקרקעות" של מועצה אזורית גוש עציון. פקח הקרקעות במועצות האזוריות של המתנחלים בגדה המערבית, הוא האדם שאחראי על שמירת הקרקעות הבזוזות. אלו שנבזזו באופן רשמי על ידי המדינה ואלו שנבזזות ביוזמת המתנחלים בסיוע המדינה.

בשנת 2015 ערוץ המתנחלים המטורלל, ערוץ 7, תיעד את אחד ממבצעי הגבורה שפקח הקרקעות פרוכט היה מעורב בהם. מדובר באזור חקלאי פעיל מאוד השייך לתושבי הכפר אל ח'ד'ר, שלרוע מזלם של בעליו הפלסטינים נמצא בין ההתנחלויות אלעזר והמאחז גבעת החי"ש, שמתנחלי האזור שמנסים להשתלט עליו בעשור האחרון, מכנים 'נצר':

"ראשי תנועת 'נשים בירוק', התנועה שהקימה ושיקמה את האתר עם 'הועד למען נצר', הוזעקו למקום בעוד הערבי מבצע את פעולות ההרס בטרקטור שבו נהג. תוך כדי מעשה ההרס הגיעו למקום ראשי התנועה עם פקח הקרקעות של גוש עציון, משה פרוכט, ואיש ביטחון אזורי ויחד הפסיקו את המעשה ועצרו את הערבי המבצע."

מר פרוכט הוא תושב המאחז 'איבי הנחל', שנמצא כ-10 קמ' דרום מזרחית לבית לחם. המאחז אומנם הוכשר לאחרונה אך פרוכט התגורר שם לפחות שנתיים לפני הכשרתו. נראה שאצל בנט מגורים במאחז לא חוקי הם תנאי הכרחי למינוי אדם למשרת "יועמ"ש לענייני התיישבות".

מאחז 'איבי הנחל' הוקם בשלהי שנות ה-90 כקמ' צפון מזרחית להתנחלות החרדית מעלה עמוס. רשמית מדובר בכלל "בשכונה" של 'מעלה עמוס', רק שכמו הרבה "שכונות" אחרות שהוקמו בגדה המערבית, גם "השכונה" הזו הוקמה בלא תוכניות מתאר, כלומר תוך פריעת חוק. מאז הקמתו חיו במקום מספר משפחות בודדות והמקום נותר מוזנח, עד שלפני מספר שנים נכנסו למקום כמה עשרות משפחות מתנחלים דתיות, מה שהביא להתנעת הליכי הכשרת המאחז.

כמקובל במקומות מסוג זה, גם סביב מאחז 'איבי הנחל' מתנחלים השתלטו במהלך השנים על כ-130 דונם של קרקעות חקלאיות. כ-95 דונם מתוכם הם השתלטויות שיוסי לויט, הפקח המושחת של המנה"א שהקים בשנת 2014 יחד עם חבר את מאחז 'חאן צורי יעלים', אחראי להן. את הסיפור הלא יאמן על יוסי לויט הפקח המושחת, תוכלו לקרוא בהערות כאן למטה.

המשורר שאול טשרניחובסקי כתב:

"הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא קַרְקַע אֶרֶץ קְטַנָּה,

הָאָדָם אֵינוֹ אֶלָּא תַּבְנִית נוֹף־מוֹלַדְתּוֹ"

זו אם כן תבנית נוף מולדתו האידאולוגית של משה פרוכט "היועמ"ש לענייני התיישבות" של בנט. אין צורך בהמון דמיון על מנת לנחש כיצד הוא הולך להעביר את זמנו במשרד. לכתבה על מינויו של פרוכט: http://bit.ly/33vWn9F לכתבה על מבצע הגבורה של פרוכט: http://bit.ly/2L6XeYc לכתבה על יוסי לויט הפקח המושחת של המנהל: http://bit.ly/2HKhWwO תמונה של נתניהו לקוחה מ:http://bit.ly/34zzsLX תמונה של בנט לקוחה מ:http://bit.ly/35TjsVH


bottom of page