top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

קק"ל - קרן קומבינה לישראל


ביום שני (26.8.2019) הרס הצבא בית ומסעדה באזור אלמחרור ממערב לבית ג'אלה, בטענה שמדובר בבניה לא חוקית על אדמות שנרכשו ע"י הימנותא, חברת הבת הנכלולית של קק"ל שמתמחה בעסקאות נדל"ן מפוקפקות בגדה. עוד פרטים על מה שקרה שם אפשר לקרוא במסמך שפרסמה שלום עכשיו . מסתבר שבמקביל להגנה קנאית על אדמות שהימנותא טוענת שהן רכושה, אין לקק"ל שום בעיה להמשיך ולהשתתף בביזת כל סוגי הקרקעות במקומות אחרים בגדה.

הנה כמה דוגמאות:

"פארק אלון" (כן, על שם איש מפלגת העבודה יגאל אלון) כמו כל החלק הצפוני של ההתנחלות קריית ארבע (המכונה גבעת החרסינה), הוקם על קרקעות של תושבי חברון שהוכרזו אדמות מדינה והוקצו לשימוש ההתנחלות. מי מימן את הפארק? קק"ל יחד עם עוד מספר גופים ציבוריים.

לסיפור של הפארק בתוך ההתנחלות נוקדים התייחסנו כאן כבר מספר פעמים בעבר, אבל זו הזדמנות נוספת להזכיר אותו עבור מי שהצטרפו אלינו לאחרונה: בשנת 1997 קק"ל הקימה פארק על כ-20 דונם של קרקע חקלאית מעובדת של פלסטינים שנכלאה בלב ההתנחלות נוקדים, לאחר שהמתנחלים חסמו את גישת הבעלים למקום שנים ספורות קודם לכן. על הסיפור הזה כתבנו באריכות בדו"ח שלנו "כחול לבן שחור".

עדיין בנוקדים, בקק"ל כנראה יש חיבה מיוחדת למקום הזה: בסוף שנה שעברה קק"ל בנתה טיילת על קרקע חקלאית שהופקעה "לצרכי ציבור" לשם סלילת כביש גישה להתנחלות. עכשיו בזכות קק"ל יש טיילת שמחברת בין חלקי ההתנחלות נוקדים שכמעט קילומטר מפריד ביניהם. לאיזה ציבור? סמוכים ובטוחים שתצליחו לנחש לבד.

רוצים עוד? יאללה. על גנבי האדמות בהתנחלות טלמון כתב לא מזמן גדעון לוי בטור שהוקדש לגזל המעיינות על ידי מתנחלים. מי מימן את השילוט בתוך כרמי הזיתים של תושבי אל ג'ניה שמתנחלי טלמון השתלטו עליהם תוך כדי השתלטות על המעיין עין אל מסרג'? קק"ל כמובן.

זה על קצה המזלג. יש עוד, אבל נשמור משהו גם לפעם הבאה.

למסמך של שלום עכשיו: http://bit.ly/2kif3JO לדו"ח שלנו - כחול לבן שחור: http://bit.ly/2kjnOTV לטורו של גדעון לוי:http://bit.ly/2lxh4BY


bottom of page