top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

יום האם של אורית סטרוק


ב-26 למרץ התקיים "מפגש רוכשים" של אדמות לרכישה באזור E1, שנמצא בין מעלה אדומים ומזרח ירושלים. מדובר בתא שטח המשתרע על למעלה מ-7,000 דונם השייכים לתושבי הכפרים עיסאוויה וא-טור (הכפרים עצמם סופחו לירושלים אבל רוב אדמותיהם נותרו בגדה מחוץ לשטח שסופח) שעל רובו הגדול ישראל השתלטה באמצעות הכרזתו כ"אדמות מדינה".

על הארוע ניצח פעיל הימין הקיצוני אריה קינג ("רק ארבעה יהודים מכרו נכסים לערבים, כולם בני העדה התימנית") שאמר לנאספים: "נרכשה פה קרקע גדולה על ידי יהודי ממרכז הארץ והמטרה שלנו כעת למכור חלק מחלקות E1 לקבוצה של רוכשים על מנת לקדם את הבנייה במקום".

בחור בשם ליאור זברג שהוצג כ"יועץ נדל"ן ביו"ש ושותף בפרויקט", אמר: "יש פה תוכנית של משרד השיכון והפוטנציאל פה הוא אדיר. צריך חזון כדי לראות הפוטנציאל. הרווח פה הוא במאות אחוזים. מדובר על 100 אלף ש"ח ליחידת קרקע".

ח"כ לשעבר ו"פעילת זכויות האדם" תושבת חברון, אורית סטרוק, שהתאמצה להותיר את הרושם בפני קהל המתעניינים שהיא הזדמנה למקום באופן "ספונטני", קבלה אף היא את רשות הדיבור. אלא שסטרוק האידיאולוגית הדגולה דיברה רק על ההיבטים "הערכיים" ו"המדיניים" של הצעת הרכישה: "הסיפור הגדול זה סיפור הרצפים. בשביל שתהיה מדינה פלסטינית הם צריכים רצף מרמאללה לחברון והמקום כאן הוא המקום מספר 1 בסוגיית הרצף ולכן הוא לא נבנה עד היום", אמרה סטרוק. חבל רק שמרוב להט אידיאולוגי קדוש אנשי ערוץ 7 שתעדו את כל האירוע, שכחו לספר ש"יועץ הנדל"ן והשותף בפרויקט" ליאור זברג, נשוי לבת של סטרוק.

נראה אם כן ש"גברת זכויות אדם" (שבנה צביקי פלש לאדמות פרטיות והורשע וישב בכלא כזכור בשל התעללות אכזרית בנער פלסטיני) התגלגלה בספונטניות באותו בוקר למקום, מכיון שיצירת הרצף בין חשבון הבנק של הבת והחתן שלה ובין סכומי כסף נאים מעניין אותה לא פחות מאשר מניעת הרצף הפלסטיני בין רמאללה וחברון.

אין כמו אימוש, אה?

כי אצל הסטרוקים הכל כנראה נשאר במשפחה: האידיאולוגיה הלאומנית והאלימה, כמו גם הכסף הגדול שאפשר לעשות על הדרך.


bottom of page