top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

יקב פסגות הוכרז כיקב הישראלי הטוב ביותר לשנת 2018


קראנו בעיתון הימין The Jerusalem Post שיקב פסגות הוכרז כיקב הישראלי "הטוב ביותר לשנת 2018" על ידי World Finance . אנחנו אומנם לא רואים את עצמנו כמומחים בתחום היין, אבל דבר או שניים על מעמד הקרקעות עליו מגדלים ביקב פסגות את הענבים, אנחנו בהחלט יודעים.

כמו התוכנית העסקית של המותג העברייני 'משק אחיה' , גם התוכנית העסקית של יקב פסגות מבוססת על עבריינות רכוש סדרתית ואלימות שיטתית כנגד בעלי אדמות פלסטינים. אתר האינטרנט של יקב פסגות מפרט היכן הם הכרמים שמהם מגיעים הענבים. ארבע מתוך חמשת הכרמים שנמצאים בגדה המערבית (פסגות, אלון מורה, קידה - מזרחית לשילה והר ברכה), ממוקמים סביב התנחלויות המאוכלסות על ידי הגרעין הקשה של המתנחלים הדתיים הקיצוניים, המוביל את המגמה של השתלטויות חקלאיות על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית בגדה המערבית.

בשנת 2013 פרסמנו את דו"ח 'כרם נבות - החקלאות הישראלית בגדה המערבית', בו הראנו שרוב כרמי היין שנטעו על ידי מתנחלים בין השנים 1997-2012 נטעו סביב ההתנחלויות הדתיות והקיצוניות לאורך גב ההר, וכן שרובם (לפחות 57%) ניטעו על אדמות בבעלות פרטית. מגמה זו נמשכה גם בשנים האחרונות (2013-2017), אשר במהלכן מתנחלים השתלטו על עוד כ-320 דונם בבעלות פלסטינית פרטית לשם נטיעת כרמי ענבים.

'יקב פסגות' שהוקם בשנת 2003, התבסס בראשית דרכו על כרמים הנמצאים סביב ההתנחלות פסגות שנטעו על שטחים פרטיים נרחבים סביבה. שטחים אלו שייכים לתושבי אל בירה, שגישתם אל אדמותיהם נחסמה באמצעות אלימות שיטתית, שלאחר מכן הוחלפה באמצעות גדר חשמלית שנבנתה סביב ההתנחלות בניגוד לחוק. קיומו הכלכלי של יקב זה יחד עם עוד מספר יקבים הממוקמים בהתנחלויות לאורך גב ההר הדתיות, מבוסס כולו על פעילות עבריינית מתמשכת ומחושבת הנעשית תחת חסותם של הצבא ורשויות החוק שמודעים היטב לתופעה אך מעדיפים לאפשר לה להמשיך ולהתקיים.


bottom of page