top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

קק"ל #7 - משפטי ארץ קק"ל

ביום חמישי (11.2) פורסם לראשונה ב-וואלה! ובעקבותיו באתרים נוספים, מסמך פנימי של קק״ל - קרן קימת לישראל שנכתב יום קודם לכן (10.2), שכותרתו "יהודה ושומרון - הצעת מחליטים" (קישור לכתבה- http://bit.ly/2OJgSy8). המסמך מסכם את החלטות דירקטוריון קק"ל באשר לפעילותה בשטחי הגדה המערבית.


פוסט שביעי בסדרה.

המסמך של קק"ל עוסק במדיניות רכישות הקרקע של הארגון, שבסעיפים 3-4 שלו ישנה התייחסות מפורטת לגבי מדיניות רכישת הקרקעות של קק"ל בגדה המערבית. קישור למסמך של קק"ל- http://bit.ly/3k54GDD.


אבל כפי שהראנו בשלושת הפוסטים האחרונים בסדרה זו (http://bit.ly/38BR4uU, https://bit.ly/3bmRgjf, http://bit.ly/3qJXSgm), קק"ל ממש לא הקפידה בעבר לרכוש קרקעות מבעליהן. לא פעם היא סתם השתלטה על קרקעות באלימות, כשהדבר התאים לה.


כפי שהסברנו כאן בפוסט השני בסדרה זו (http://bit.ly/3exQfal), לסיפורי רכישות הקרקע על ידי ישראלים בשטחי הגדה המערבית, צריך להתייחס בזהירות יתרה. זאת בין היתר מכיון שהרשויות הישראליות דואגות להסתיר את פרטיהם של כל עסקאות המקרקעין המתבצעות בגדה.


הנה סיפור שמלמד כיצד הדברים נראים לפעמים כאשר הפרטים נחשפים בבית משפט. את הסיפור הזה כבר סיפרנו כאן באוגוסט 2018, אבל זו הזדמנות מצויינת להעלות אותו שוב עבור כל אלו ששכחו או הצטרפו אלינו בשנתיים וחצי האחרונות.


בשנת 2003 מתנחלי עפרה פרצו לבית משפחת שחאדה מהכפר הסמוך עין יברוד. למה דווקא משפחת שחאדה? איתרע מזלה של אותה משפחה וביתה הכפרי נותר בודד ממזרח לכביש עוקף רמאללה שנסלל באמצע שנות ה-90, בצד שבו גם ההתנחלות עופרה נמצאת. בשל הכביש למעשה נותק הבית מהכפר עצמו. לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה בסוף שנת 2000, המשפחה נאלצה לעזוב את הבית מתוך חשש לשלומה.


עם פריצת המתנחלים לבית בשנת 2003, טענה חברת אל ווטאן (חברת הבת של אמנה) המוכרת מאין ספור מקרים נוספים של זיופי מסמכים (כמו: עמונה, מגרון,גבעת אסף) שהיא רכשה את הבית ממשפחת שחאדה. אלא שכמו במקרים אחרים, לאחר עשר שנות התשה משפטית, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שמדובר במסמכים מזויפים, וחייב את אל ווטאן לשלם למשפחת שחאדה 25,000 ש"ח הוצאות משפט. קישור לפסק הדין של המחוזי- https://bit.ly/3lgi0FF.


נוכלי אל ווטאן בחרו שלא לערער על פסק הדין של המחוזי והיו להם כנראה שתי סיבות טובות לכך: 1. הם ידעו שאין להם סיכוי. 2. ב-14.7.2013 עשרה ימים בלבד לאחר מתן פסק הדין בבית המשפט המחוזי, אלוף פקוד המרכז דאז ניצן אלון פתר להם את הבעיה, כאשר הוא חתם על צו תפיסה שכלל בדיוק את החלקה עליה יושב הבית שנוכלי אל ווטאן ואנשי "משפטי ארץ" השתלטו עליו. ואחד צירוף מקרים! קישור לידיעה בעיתון הארץ בעניין זה- http://bit.ly/3vmbTnI.

bottom of page