top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עיתונאי קטן שלי

ביום רביעי שעבר (9.6.2020) בג"ץ פסל ברוב של 8 נגד אחד את "חוק ההסדרה" שעבר בכנסת בפברואר 2017.

"חוק ההסדרה" נועד להפקיע אדמות בבעלות פלסטינית פרטית שנבנו עליהן התנחלויות ומאחזים באופן בלתי חוקי. להעברת החוק קדם ויכוח ציבורי חריף והוא עבר בסופו של דבר ברוב של 60 נגד 52.


בשנים שקדמו להצבעה על החוק, מספר גופי ימין קיימו קמפיין אגרסיבי במיוחד במטרה לשכנע את הציבור ש"חוק ההסדרה"הוא חוק "ראוי" ו"מידתי" שיפתור את בעיית אלפי המשפחות שגרות באלפי בתים לא חוקיים שנבנו על אדמות בבעלות פלסטינים.


לקמפיין זה נרתמו מספר גופי ואנשי תקשורת מוכרים, שעם פסילתו של החוק בשבוע שעבר, התגייסו שוב, הפעם על מנת לזעוק ש"בית המשפט העליון לא נותן לריבון למשול". צודקים האמת, מה "העם" (כלומר הימין המתנחל) כולה ביקש? שיתנו לו להמשיך קצת לבזוז פה ושם אדמות של "ערבים".


מה שאנשים רבים לא יודעים, הוא שכמה מהקולות הדומיננטים שעומדים מאחורי מכונת התעמולה שמפמפמת מזה שנים כמה "חוק ההסדרה" חשוב, ראוי ומוסרי, הם של עיתונאים ואנשי תקשורת אשר יש להם עניין אישי מאוד בסיפור הזה. עובדה שלמרבה הצער והחרפה רובם לא תמיד טרחו או טורחים להזכיר לציבור. אז כשירות לציבור אנו מביאים כאן רשימה קצרה של כמה אנשי תקשורת שהתבטאו באופן מתמשך ואוהד כלפי חוק ההסדרה, או כאלו שהקו המערכתי של הגופים אותם הם מנהלים או עורכים, תמך ותומך במובהק "בחוק ההסדרה".


נתחיל עם תושבי ההתנחלות עפרה, שהיא ההתנחלות עם מספר המבנים הלא חוקיים הגדול ביותר שנבנו באופן לא חוקי על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית, שנאמד בכמה מאות מבנים. המעניין הוא שעפרה היא במקרה גם ההתנחלות בה המספר הגדול ביותר של אנשי תקשורת ימנים שתמכו בהתלהבות בחוק ההסדרה. הנה רשימה של כמה אנשי תקשורת שרובם גרים או גרו בעבר במקום, חלקם בבתים שאמורים היו להיות "מוסדרים" ישירות בשל החוק :


עמית סגל Amit Segal, עיתונאי ופרשן ערוץ 12 ו'ידיעות אחרונות'. גדל בהתנחלות עפרה ושם מתגוררים הוריו כיום.


חגי סגל, עורך העיתון הימני 'מקור ראשון' תושב ההתנחלות עפרה.

אורלי גולדקלנג, סגנית עורכת העיתון הימני 'מקור ראשון' תושבת עפרה.

ישראל הראל, פובליציסט בעיתון 'הארץ' תושב עפרה. בנו היה אחד ממקימי המאחז הבלי חוקי מגרון שפונה בשנת 2012 בשל היותו על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית.


יפעת ארליך, כותבת ב'ידיעות אחרונות'. ארליך התגוררה עד שנת 2005 במאחז הלא חוקי עמונה שפונה בשל היותו בנוי על קרקעות בבעלות פלסטינים. כיום היא גרה בעפרה.


מוטי שקלאר, עמד בראש ערוץ 20 הימני בין השנים 2014-2016. תושב ההתנחלות עפרה.


יהודה יפרח, ראש הדסק המשפטי של העיתון הימני 'מקור ראשון'. למד בהתנחלות בית אל שבנוייה כמעט כולה על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית. התגורר בעבר מספר שנים במאחז הלא חוקי עמונה. למד במכון 'משפטי ארץ' שפועל בתוך מבנה בבעלות משפחה פלסטינית עליו מתנחלי עפרה השתלטו באופן אלים.


אריאל כהנא, הכתב המדיני של 'ישראל היום'. למד בהתנחלות בית אל שכמעט כולה כאמור בנויה על קרקעות בבעלות פלסטינים. בעבר התגורר בהתנחלות עפרה וכיום מתגורר בהתנחלות גבע בנימין בה מספר בתים פרטיים ומבני ציבור בנויים שלא כחוק, על קרקעות בבעלות פלסטינית פרטית.


שמעון רקלין, פרשן בערוץ 20. מתגורר בבית שנבנה בניגוד לחוק על קרקע בבעלות פלסטינית פרטית בהתנחלות מעלה מכמש ומעורב בהשתלטות על שטחים חקלאיים מאחורי ביתו. משפחת אשתו מתגוררת בהתנחלות עפרה.


אבישי עברי, עובד כפרילאנסר בתאגיד השידור – התגורר במאחז מגרון שכאמור פונה בשנת 2012 בשל היותו על קרקע בבעלות פלסטינים.


אז אם חשבתם/ן שרק ח"כבצלאל סמוטריץ'הסתיר את העניין האישי שלו ב"חוק ההסדרה", טעיתם/ן. בפעם הבאה כשעיתונאי ימני מתבטא בזכות "חוק ההסדרה", כדאי שתבררו טוב טוב איפה הוא או קרובי משפחתו גרו בעבר ובהווה. סיכויים לא רעים שתגלו שיש שם אינטרס אישי שלא דווח כיאות.



bottom of page