top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

יוסי סגל מהמנהל עוזר למאחז אביגיל


ב-4 לאפריל 2019 חתם יוסי סגל הנושא בתואר "הממונה על הרכוש הנטוש והממשלתי ביהודה ושומרון" על צו הכרזה על אדמות מדינה. מדובר בשטח בן קצת למעלה מ-300 דונם המחולק לשלושה מקטעים שונים שנמצאים בתוך אזור התעשייה מישור אדומים וממזרח לו לאורך כביש ירושלים - יריחו. באותו יום חתם סגל על צו הכרזה נוסף שכלל סך הכל כ-3 דונמים באדמות יטא. מדובר בשטח שנמצא בתוך המאחז הלא חוקי אביגיל שהוקם בשלהי שנת 2001 ושהמדינה עושה מאמצים להכשיר אותו בדיעבד.

שתי ההכרזות דומות זו לזו במובן זה שהן נועדו "לסגור חורים" בתוך הליכי השתלטות קודמים על אדמות שישראל ביצעה באזורים אלו. סגירת חורים מסוג זה נעשית כאשר ישנן תוכניות לבנות או לחליפין להכשיר בנייה קיימת שנעשתה במקור שלא כחוק (כמו במקרה של מאחז אביגיל).

במקרה של מישור אדומים למעלה ממחצית מהשטח שנכלל בהכרזה החדשה הוא בתוך שטח אש 912. עובדה זו מלמדת על כך שישראל ככל הנראה מתכננת להרחיב את ההתנחלויות באזור זה אל תוך שטחים שכיום מוגדרים כ"שטח צבאי סגור", שכן אחרת קשה לראות מה יכולה להיות התועלת בהכרזה חדשה.

במהלך השנים האחרונות, ישראל גרעה או הודיעה כי בכוונתה לגרוע שטחים מתוך שטחי אש, אם לשם הרחבת התנחלויות ואם לשם הכשרת מאחזים. כמו למשל במקרים של מאחז מצפה כרמים שנבנה על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית של תושבי הכפר דיר ג'ריר בתוך שטח אש 906 ומאחז גבעה 777 ממזרח להתנחלות איתמר שנבנה בתוך שטח אש 904 א' על אדמות הכפר עקרבה.

בינואר 2015 חשפנו גם כי הצבא ביטל לחלוטין את שטח אש 911 מצפון ליריחו (שכמחצית משטחו היתה בכל מקרה בתוך שטחי הרשות הפלסטינית), כחלק מהתוכנית להקים באזור מספר כפרים אשר אליהם הצבא מתכנן להעביר בכפייה תושבים בדווים שחיים כיום במשולש שבין ירושלים - רמאללה - יריחו.


bottom of page