top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מאחז נתיב האבות


"פראייר מי שמשלם משכנתא" (פרסומת גנוזה למאחז 'נתיב האבות') עתה שההתרגשות קצת שכחה לאחר שהאחים האובדים בנט ולפיד גילו שוב אחד את השני סביב עץ צעיר במאחז 'נתיב האבות' (https://goo.gl/1FRXfV), נספר לכם קצת על המקום הזה.

דבר ראשון נבהיר כי כמו 80% משטח ההתנחלויות שנמצאות מדרום מערב לעיר בית לחם שנהוג לכנותם "גוש עציון" (https://goo.gl/SRtu3H), גם במאחז 'נתיב האבות' שצמח מתוך ההתנחלות אלעזר, לא תמצאו גרם של אדמה שיהודים קנו לפני 48. מה שכן תמצאו שם והרבה, זה אדמות שישראלים גנבו מתושבי הכפר אל ח'ד'ר שכניסתם לאזור נמנעה בכח לאדמותיהם החל משנת 2001-2002.

מאחז 'נתיב האבות' הוא אולי "המקום" להפנים שסיפור המאחזים הוא לא סיפור של אידיאולוגיה צרופה, אלא סיפור של בצע וקיצורי דרך כלכליים שהקפיצו כלכלית את הזריזים שבזזו שם אדמות. במאחז הזה שנמצא 15 דקות נסיעה מירושלים, חיות עשרות משפחות שבנו בתים פרטיים - חלקם בתי מידות ענקיים - בלי לשלם לבעלי הקרקע אגורה עבור הקרקע עליהם הם השתלטו. עכשיו תעשו חישוב ותבררו כמה עולה דונם או שניים של קרקע 15 דקות מירושלים ואם אתם לא יודעים אתם יכולים להתייעץ עם אוהד עיני השכן שלהם שגר בהתנחלות אלעזר, שמונה לאחרונה למשרת השמאי הממשלתי (https://goo.gl/6P3JeZ).

אבל לא רק שהם השתלטו על קרקע לא להם, רובם המכריע עשו את זה לאחר שהוגשו בשנת 2002 שתי העתירות הראשונות של בעלי הקרקעות במקום (ממשפחת מוסא מאל ח'ד'ר) שדרשו את פינוי המאחז מאדמותיהם. תעיפו מבט בתצלומי האוויר הבאים מהשנים 1999-2016 ותבינו שהחברים שהלכו לבנות נתיב האבות' כמו אלו ב'עמונה' ידעו היטב מה הם עושים. הם ידעו טוב מאוד שהם פולשים אל תוך שטחים חקלאיים מעובדים, אבל זה לא עניין אותם כי מדובר הרי ב"אדמות של ערבים" שלא רק מותר אלא זה אפילו מצווה לגנוב להם את האדמה.

האמת היא שהם סמכו ובצדק מבחינתם על כך שהמדינה תבוא ותנקה אחריהם את הבאלגן. ואכן המדינה באה בשנת 2014 ובצעה במקום הכרזה על אדמות מדינה שנועדה להכשיר את רוב המאחז. אבל אפילו המדינה לא הצליחה להציל את כל המאחז, ואלו הם 17 הבתים שצריכים עכשיו להרוס. אז תחשבו פעמיים לפני שאתם קונים את הסחורה הפגומה גדושת הדיס אינפורמציה שהמתנחלים במקום מנסים למכור לכולנו.


bottom of page