top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

"שיקום נוער בסיכון" - גרסת הגדה המערבית

ב-6 לספטמבר, פרסם העיתונאי אורי בלאו באתר שומרים, תחקיר שראוי להתעכב עליו. מהתחקיר עולה שהמנהל האזרחי שמפעיל "יחידת רווחה" שאמורה לטפל בפלסטינים הזקוקים לטיפול בתחום הרווחה, החליט להעביר סכום של 800 אלף ₪ לטיפול "בנוער נושר". לא, לא נוער פלסטיני נושר. אלא לנוער ישראלי שמתגורר במאחזים – כלומר למי שנהוג לכנות "נערי גבעות".

לתחקיר באתר "שומרים" - https://bit.ly/3PhKoXr

עכשיו נחשו מי קיבל את הכסף על מנת לטפל באותם "נערי גבעות"? ובכן הזוכה המאושרת היא עמותה שמנוהלת על ידי אנשי ימין קיצוני, שעוסקת בארגון ובמימון פעולות בנייה לא חוקיות וביזת אדמות, ברחבי הגדה המערבית. הכירו את עמותת "שיבת ציון לרגבי אדמתה". זאת אינה הפעם הראשונה שהעמותה הזו מקבלת מאזרחי ישראל הרבה כסף. בשנים 2021-2022, העמותה קיבלה משלושה משרדי ממשלה (החינוך, החלקאות ו"הנגב והגליל"), קרוב לשלושה מיליון ₪.

לעמוד התמיכות הממשלתיות שהועברו לעמותה - https://bit.ly/46cABZA

מסתבר שלפחות חלק מהכסף הזה הולך למיליציה פורעת חוק בשם "ארצנו", שעמותת "שיבת ציון" מסתתרת מאחוריה. מיליציית "ארצנו" עוסקת בדבר אחד: השתלטות על שטחים פתוחים בגדה המערבית והיא עושה זאת למיטב ידיעתנו, בשלוש דרכים: 1. הספקת מתנדבים למאחזים, ביניהם גם האלימים ביותר בגדה המערבית. 2. גיוס כספים לאותם מאחזים, באמצעות קמפיינים של גיוס המונים. 3. ארגון ומימון מיזמי השתלטות פיראטיים, על אתרים שונים בגדה המערבית.

בדיון שהתקיים ב-1.8.2023 בוועדת המכרזים של המנהל האזרחי, הוחלט להתקשר עם עמותת "שיבת ציון לרגבי אדמתה" בלא מכרז, מכיוון שהעמותה, להלן ציטוט מתוך הפרוטוקול: "הינה הגוף היחיד שפועל בכל איזור יהודה ושומרון, הם בקשר עם כל החוות במרחב גם בעלי החוות וגם עם בני הנוער, אנשי העמותה רכשו את אמונם של הנערים, וגם ללא התערבות שלנו, כבר מקיימים פעילויות סיוע, טיולים וגיבוש". יש להודות שזה אכן נשמע מאוד משכנע. בעיקר לאור העבודה שהעמותה הוסיפה את "טיפול בנוער בסיכון" למטרותיה, מספר שבועות בודדים לפני שהיא נבחרה על ידי המנהל האזרחי בלא מכרז "לשקם נוער בסיכון". מסתבר שמה שאנשים אחרים צריכים ללמוד במשך שנים ארוכות, פעילי הימין הקיצוני של עמותת "שיבת ציון" הצליחו לעשות בתוך מספר שבועות.

לפרוטוקול וועדת המכרזים של המנהל האזרחי - https://bit.ly/3ZiWbJF; ולמסמך עדכון מטרות העמותה - https://bit.ly/44Ws7Va.

עכשיו בוא נדבר שניה על האופן שבו "משקמים" שם בעמותה "נוער בסיכון": בחודש מאי האחרון פורסמה בעיתון הארץ כתבה של כתב העיתון לענייני סביבה, צפריר רינת, בה סופר על סדרת מעיינות בצפון בקעת הירדן, עליהם מתנחלים השתלטו שבועות ספורים קודם לכן. הגורם שביצע בפועל את ההשתלטות על המעיינות הללו, היה ארגון ששמו ישמע לכם מוכר: "ארצנו".

"ארצנו" הוא שלד שמאחוריו מסתתרת עמותת "שיבת ציון". העבודות סביב המעיינות הללו, שיוחצנו תחת השם "ארץ המעיינות", נעשו בשיתוף פעולה עם עוד שני גופים בעלי רקורד עשיר מאוד בהפרת חוק: החטיבה להתיישבות ומועצה אזורית בקעת הירדן. העבודות במקום למותר לציין, נעשו בניגוד לחוק ותוך פלישה לאדמותיהם הפרטיות של תושבי הכפר הסמוך עין אל ביד'אא (https://bit.ly/3LqK8E9).

השורה תחתונה ברורה: באיצטלה של "שיקום" "נוער בסיכון", המנהל האזרחי החל לממן ארגון שטובל עד צוואר בפעילות לא חוקיות, ביניהן גם בנייה לא חוקית שאותו נוער בסיכון מעורב בבנייתה ושהמנהל האזרחי עצמו הוציא כנגדה צווי הריסה. אכן דרך מקורית מצאו שם במנהל האזרחי, "לשקם נוער בסיכון".


Comentarios


bottom of page