top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

ישיבת "אהבת חיים" וביה"ס בג'יב אל ד'יב - מצאו את ההבדלים

ב-17 למאי 1994, נרשמה בסניף משרד הפנים בהתנחלות המבודדת והאלימה בית אל, עמותה חדשה בשם "אהבת חיים". מטרות העמותה כפי שנרשמו היו: "טיפוח וגילוי עצמי של כל תלמיד לפי ענינו. לימוד עפ"י תכנית משרד החינוך - ללא בחינות בגרות, בשיטות מיוחדות וחדשניות. עזרה מיוחדת לתלמידים עם קשיי לימוד, תמיכה ועידוד". מטרות ראויות ללא ספק.

כ-5 שנים לאחר מכן, החל להיבנות מאחז חדש כ-400 מטרים מדרום מערב להתנחלות מבודדת ואלימה עוד יותר, בשם כוכב השחר. המאחז נבנה על אדמותיהם הפרטיות של תושבי הכפר הפלסטיני דיר ג'ריר, שנמצא ממזרח לרמאללה. בדו"ח המאחזים שפורסם ע"י הצוות בראשותה של עו"ד טליה ששון במאי 2005, נכתב על המאחז כך: "אהבת חיים (ליד כוכב השחר) - 30 קרוונים, הוקם בשנת 2002". התיאור הזה לא היה מדויק: ראשית מכיון שהמאחז החל להיבנות כאמור, שנים ספורות קודם. ושנית, מכיוון שבשלב זה המאחז כלל, מלבד אותם 30 קרוונים, גם מבנה קבע גדול של כיתות, מספר חממות ומדשאות. כל הדבר הזה ישב על כ-40 דונם של אדמות פרטיות שדודות. הכל בנוי בניגוד לחוק ואף כנגד רוב המבנים במקום, המנהל האזרחי הוציא במהלך השנים צווי הריסה. מה שעוד היה חסר בדו"ח ששון, הוא העובדה שבמקום הוקמה ישיבה תיכונית ששמה "אהבת חיים". לדו"ח ששון (עמ' 103) - https://bit.ly/3Zikc1z

השנים חלפו, מבנים ואולמות נוספים נבנו במקום, כבישים נסללו ולישיבה נבנה אתר אינטרנט עשיר בסופרלטיבים וחירטוטים מהסוג של: "ישיבה שבה רואים את האור שבכל נשמה" ו"מבינים שכל אחד הוא יהלום לא מלוטש ועם מאמץ, הרבה אהבה וכללים ברורים, הוא יתגלה". אבל דבר אחד הם מקפידים שם ב"אהבת חיים", שלא יתגלה: והוא שהמקום בנוי בניגוד לחוק, על אדמות פרטיות שנבזזו מתושבי דיר ג'ריר (לאתר הישיבה - https://bit.ly/3JGB9gv). במחשבה שניה בעצם, יש עוד דבר שהם לא מגלים, והוא שבשנת 2021 למשל, הם קבלו קרוב ל-12 מיליון ₪ מהממשלה, שזה קרוב ל-80 אלף ₪ יותר מאשר מה שהם קבלו בשנת 2020. כן, קראתם נכון: משרד החינוך, מעביר מדי שנה מיליוני ₪ למוסד שכולו בנוי בניגוד לחוק, על קרקעות פרטיות שדודות. לדו"ח הכספי של השנים 2021-2020 (סעיף "הקצבות" בעמ' 9) - http://bit.ly/3K57hvI. לא מדובר בעניין חד פעמי, אלא בשיטה שחוזרת על עצמה במקומות שונים בגדה, כמו למשל במאחז הלא חוקי "הרועה העברי" שמשרד החינוך מעביר לו מדי שנה גם כן כמה מליוני ש"ח. לידיעה בעיתון 'הארץ' משנת 2017 - https://bit.ly/40acaJJ

נזכרנו בסיפור הזה, לאחר שנתקלנו בפרסום הבא: ב-2021 הגיש ארגון הימין הקיצוני רגבים, עתירה להריסת בית ספר, שנבנה בכפר ג'יב אל ד'יב (מדרום מזרח לבית לחם), מכיון שהוא נבנה בלא היתרים והוצא כנגדו צו הריסה. בעקבות העתירה, בית משפט המחוזי בירושלים פסק שאסור לעשות כל שימוש במבנה בית הספר. דומה אה? אלא שבית הספר הזה לא קיבל עשרות מיליוני ₪ במצטבר ממשלת ישראל מאז הקמתו והוא גם אינו בנוי על קרקע גנובה, אלא על קרקע שהקהילה עצמה הקצתה כדי שלילדים שחיים שם יהיה בית ספר במרחק סביר מהבית.

עכשיו בואו שמעו קטע: יש טיפוס אחד שהיה ממקימי ארגון הימין הקיצוני רגבים, שגם ייצג את הארגון הזה במספר תיקים בבתי משפט. לטיפוס הזה קוראים דורון ניר צבי. ניר צבי נוהג להתהדר ברקורד העשיר שלו, בכל הקשור לבנייה בלתי חוקית. אפשר לקרוא עליו בתחקיר שפרסמנו בשנת 2018, על מעורבותם המסיבית של אנשי רגבים, בבניה בלתי חוקית בהתנחלויות ובמאחזים (https://bit.ly/3s15pbV). מסתבר שניר צבי, לפחות עד שנת 2021, היה גם אחד מחברי ועד עמותת "אהבת חיים" - זאת שמפעילה את אותה ישיבה שכולה בנויה בניגוד לחוק על אדמות פרטיות שדודות של תושבי דיר ג'ריר. מופתעים? אנחנו לא.

לדו"ח השנתי של עמותת אהבת חיים משנת 2021 - http://bit.ly/3z3CWYk

*ליצירת קשר בנוגע לזכות השימוש בתמונה, ניתן לפנות במייל


Kommentare


bottom of page