Kerem Navot

15 דצמ 2019

הסיוע החדש ליקב פסגות - משרד הכלכלה מסייע בייצוא לסין

על יקב פסגות כתבנו כאן לא מעט בזמן האחרון. לאחרונה העלנו פוסט בו תיארנו כיצד משרד הביטחון, צה"ל - צבא ההגנה לישראל, משטרת ישראל ורשות המים התגייסו לסייע לבעלי היקב להשתלט על קרקעות בבעלות תושבים פלסטינים מהעיר אל בירה הסמוכה, שגישתם לאדמותיהם נחסמה על ידי מתנחלי פסגות בגיבוי הצבא.

היום נספר כאן על אפיק נוסף של סיוע נדיב אותו מגישה מדינת ישראל (כלומר כולנו) לעברינות השיטתית של יקב פסגות.

בפברואר השנה (2019) משרד הכלכלה והתעשייה פרסם טקסט שכותרתו היא: "יין מהשומרון ישמח לבב אנוש גם בסין". אתם יכולים לקרוא את הקטע כולו בעצמכם (קישור למטה) או להסתפק בכמה קטעים שבחרנו:

"יקב פסגות יחל לייצא ולשווק יין ישראלי לעיר גואנגז'ו בדרום סין, שאוכלוסייתה מונה מעל ל-13 מיליון בני אדם. משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות תכנית "כסף חכם" של מנהל סחר חוץ סייע בתמיכה כספית לטובת שיווק היין בסין, ובליווי מצד הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בעיר גואנז'ו."

שירלי קויפמן, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בגואנגזו, אמרה: חשיפת יינות יקב פסגות לקניינים ומפיצים בגואנגז'ו לאורך השנתיים האחרונות בסיוע הנספחות הכלכלית, הובילה לחיבורים עסקיים שבסופו של דבר הובילו להצלחה בשיווק המוצרים בדרום סין".

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשיה הוסיף: "סיפור ההצלחה של יקב פסגות בגואנגז'ו ממחיש שוב את חשיבות ונחיצות כלי הסיוע של מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה.... במקרה של יקב פסגות, החברה נעזרה בשני ערוצי סיוע שלנו - דבר שהגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם בסין ואנו מברכים על כך. "

הסיפור ברור ואין כאן הרבה מה להתפלסף: משרד הכלכלה ברשות השר אלי כהן - Eli Cohen מושיט סיוע לגנבי אדמות. אנשים שבכל מקום נורמלי היו מועמדים לדין ומשלמים מחיר עבור מעשיהם, בגדה המערבית מקבלים סיוע ממדינת ישראל מסיבה אחת: הם בוזזים רכוש פלסטיני. החרפה הזו היא החרפה של כולנו.

לפני חודשים ספורים פרסמנו כאן שמשרד הכלכלה העניק בשנת 2018 הלוואות על סך כעשרה מליון ש"ח לשני יקבים הממוקמים בשתיים מההתנחלויות האלימות ביותר בגדה המערבית: קריית ארבע ושילה. מדובר במחצית מסך כל הסכום שמשרד הכלכלה השקיע באותה שנה בעידוד ענף היין.


 

 
לידיעה מאתר משרד הכלכלה: http://bit.ly/35mLbh5